© Larense accordeon vereniging . Website: Johan Aaltink
Larense accordeon vereniging   (Laren-Gelderland)
Frank Sterenborg (1958) kreeg op negenjarige leeftijd zijn eerste pianolessen in het Brabantse Asten bij mw. Smeelen. Na te zijn verhuisd naar Borculo vervolgde hij zijn pianolessen aan muziekschool ‘De Triangel’ bij Harry van Heugten. Een bezield docent die, in de negen jaar dat hij Frank les gaf, die bezieling op hem over wist te brengen. Na een jaar studie aan het Utrechts Conservatorium vervolgde hij zijn opleiding aan het Twents Conservatorium bij Johan Jansonius. Hij voltooide daar zijn studie in 1983. Sindsdien is Frank werkzaam als docent piano. Hij dirigeert behalve de Larense accordeonvereniging ook accordeonorkest RAO in Neede en jongerenkoor Cecil te Rietmolen. Verder begeleidt hij koren, ensembles en solisten in de regio. Bovendien is hij jarenlang muzikaal leider van muziektheatergroep Cluster geweest die met veel succes verschillende musicals op de planken heeft gebracht. Van zijn hand verschenen vele arrangementen en composities voor jongerenkoren, waarvan een aantal inmiddels wordt uitgegeven. In 1999 ontving hij de eerste prijs voor zijn inzending aan een landelijke compositiewedstrijd voor jongerenkoren. Ook is Frank de componist van de musical “Dubbelspel” (een eigentijdse musical die elementen gebruikt uit het lijdensverhaal volgens Marcus). Vanaf najaar 2011 maakt Frank deel uit van het oprichtingsbestuur van het Segnocollectief, een nieuw samenwerkingsverband van 23 muziekdocenten in de gemeente Berkelland en omstreken. Deze docenten zorgen er samen voor dat er na de sluiting van muziekschool De Triangel toch nog muzieklessen kunnen worden gevolgd. Inmiddels krijgen al zo’n 500 leerlingen muziekles via het Segnocollectief.
Onze dirigenten
Dinie Zweverink Dinie de dirigente van het recreantenorkest. Muziek, en met name accordeonmuziek, is haar met de paplepel ingegoten: haar vader Jan was jarenlang dirigent van onze vereniging en runde in Lochem een muziekwinkel, welke door Dinie is overgenomen. Naast het dirigeren van ons recreantenorkest is zij ook in Lochem actief bij de accordeonvereniging: zij verzorgd hier de accordeonlessen aan de leerlingen en dirigeert ook hier een orkest. Tevens zet ze zich enthousiast in voor de promotie van de Steierische harmonicamuziek.
Uitvoering en optredens klik hier Uitvoering en optredens klik hier